Rasism och musikstöld, hur klumpiga kan H&M bli?

Att H&M börjat halka ned på börsen är inte att förvåna. Carnegie sänkte ju riktkursen markant för H&M (feb 2018) till 120 kr (tidigare 150 kr). Rekommendationen sälj repeteras och det är nog många som inte håller hårt i sina aktier just nu. Butik efter butik läggs ned trots stora satsningar på reklam. Och inte blir det bättre av stora influenser på sociala medier där man uppmanas till bojkott av H&M. Det är inte lika självklart idag som det var för tio år sedan att H&M är ett starkt varumärke. Jag tror inte någon kan ha missat musikstölden som debatterades flitigt i media och skandalen med den lilla färgade pojken som gjorde reklam satte kanske spiken i kistan? Vilken PR byrå har de anlitat som gör att de hamnar i blåsväder med en modell i huvtröja med en text som är rasistisk? ”Coolaste apan i djungeln” är inte hur du marknadsför kläder på 2018-talet. Skärpning! Jag har äntligen lyckats placera en bäddsoffa i gästrummet. Välkommen!

Coolaste apan i djungeln?
Experterna rekommenderar att sälja aktier i H&M

(Visited 1 times, 1 visits today)